Menu EN

S360MAG

1 July

Video Oyunları ile Sosyal Etki Yaratan ‘Games for Change’

Oyunlar, yalnızca vakit geçirmek ve eğlenmek için değil hem çocukların hem de yetişkinlerin yeni şeyler deneyimlediği ve öğrendiği birer araç olabiliyor. Sosyal sorunlara dikkat çekmeyi ve bu sorunlara yaratıcı çözümler üretmeyi amaçlayan Games for Change kar amacı gütmeden 10 yıldan fazladır bu fikir üzerinde çalışan bir kuruluş. 2004 yılında kurulan Games for Change, video oyunları aracılığıyla sosyal etki yaratmayı ve insanlık, etik, eğitim gibi konularda sosyal fayda yaratmak üzere bir kaldıraç olmayı hedefliyor. Oyunların merak, iyimserlik ve problem çözme yeteneklerini artırdığına inanan Games for Change etki alanını genişletmek adına çeşitli paydaşlar ile çalışıyor, en iyi uygulamalara dikkat çekmenin yanında yeni projelere finansman yaratılmasına da yardım ediyor.

Derlediğimiz oyundan birkaçının incelemesini aşağıda bulabilir, oyunların tümü için buraya göz atabilirsiniz.

1.Quandary (2012):


2013 yılında Games for Change tarafından yılın oyunu seçilen Quandary, etik sorunlara eleştirel düşünme geliştirmeye çalışan, yeni bir gezegende geçen fütiristik bir oyun. Koloninin başındaki kişi olarak gelişen çeşitli sorunları çözmeniz ve etik açıdan en doğru kararları vermeniz gerekiyor. Ücretsiz oynamak için linki tıklayın.

2.Beyond Eyes (2015):


Oyun, geçirdiği bir kaza sonucunda görme yetisini kaybeden Rae’in hayal dünyasında geçiyor. Vaktinin çoğunu evde geçiren ve dışarı çıkmaya korkan Rae, kedisini kaybettikten sonra onu aramak için dışarı çıkmak için cesaretini toplar. Yabancısı olduğu ve korkutucu bulduğu dünyada ona rehberlik edip korkularını yenmesine ve dostunu bulmasına yardım etmeniz gerekiyor. Oyun körlerin karşılaştığı zorlukları anlamak ve empati kurmak için bir araç görevi görüyor. Birçok platformda bulunan oyunun tanıtım videosunu buradan izleyebilirsiniz.

3.Sweatshop (2011):


Deniz aşırı ülkelerdeki üretime dikkat çekmek isteyen bu strateji oyununda bir yandan patronun mantıksız isteklerine cevap vermeniz bir yandan da işçilerin ihtiyaçlarını gözetmeniz gerekiyor. Müşterilerin beklentileri ve çalışanların refahı arasında ikilemde kalacağınız oyun,  insanları moda endüstrisi hakkındaki gerçekleri görmeye ve özellikle gençleri moda tercihleri konusunda düşünmeye teşvik ediyor. Ücretsiz oynamak için linki tıklayın.

4.Wondermind (2011):



8-12 yaş aralığındaki çocuklar için bir dizi mini oyun ve interaktif filmden oluşan oyun, çocuğun gelişimi esnasında gelişen beynin nörobilimini basit ve eğlenceli bir şekilde gösterecek şekilde tasarlanmış. Wondermind çocukları alanında uzman bilim insanlarının yardımıyla nörobilim, hafıza ve dil gibi kavramlarla tanıştırmayı amaçlıyor.  

5.Syrian Journey (2015):


Syrian Joruney, Suriyeli mültecilerin hikâyesini anlatan dijital bir proje. İnteraktif ve yaratıcı bir yol kullanarak Suriyeli mültecilere dikkat çekmeyi amaçlayan bu oyun, yedi farklı dil seçeneği ile geniş bir kitleye ulaşmayı hedefliyor.

6.Climate Change (2007):


Climate Change, iklim değişikliğine dikkat çekmek amacıyla 25-35 yaş aralığındaki profesyonelleri hedef alan tek kişilik bir oyun. Gerçek iklim değişikliği verilerinin kullanıldığı oyunda sorunlara kendi bakış açınızla yeni yaklaşımlar getirmeniz ve çözüm üretmeniz bekleniyor. Oxford Üniversitesi Çevre Merkezi (OUCE) ve bu alanda uzman bilim insanlarının iş birliği ile geliştirilen oyundaki asıl göreviniz CO2 emisyonlarını azaltmak. Piyasaya çıktığı ilk hafta 82.000 kişi tarafından oynanan oyun ilk altı haftasında 500.000’den fazla kişiye ulaştı.

7.A Closed World (2011):


LGBTQ  bireylerin karşılaştığı zorluklara dikkat çekmek isteyen oyun, iyi bir Japon RPG (role playing game) örneği olarak karşımıza çıkıyor. Oyunun tasarımcıları oyun dünyasındaki homofobik tutuma dikkat çekmek ve karşılaşılan zorlukların gözlemlenip insanların empati yeteneğini geliştirmeyi amaçlıyor.  

 

PAYLAŞ: