Menu TR

S360Mag

11 December

Pazarlamanın Yeni Kuralları

Pazarlama artık her yerde. Yalnızca büyük ürün üreticileri değil, B2B şirketleri, profesyonel servis sağlayıcıları, mühendislik ve lojistik şirketleri de pazarlamanın etki alanına girmiş durumda. Pazarlama kitapları iş kitapları arasında en çok satan listelerinden inmiyor. YouTube, Instagram gibi sosyal medya araçları viral pazarlama içın herkes tarafından kullanılabiliyor. Sürdürülebilirlik kampanyaları için yüksek düzeyde katılım yaratmak gerektiğinden, pazarlama sürdürülebilirliğin yaygın hale getirilmesi içın anahtar değeri taşıyor. 

Start-up'ların hızla yükselişe geçtiği, sosyal medyada takipçi satın alınabilen bir dünyada pazarlama da artık eskisinden çok daha güçlü, yaratıcı ve etkileşimli olmak durumunda. Dijital dünyada, tüketicilerle kalıcı ve sıkı bağlar kurmak, marka değeri yaratmak şirketlerin en önemli itibar araçlarından biri haline geldi.

Öyleyse yeni pazarlamanın kuralları neler diye sormak gerekiyor. Bu 15 altın kural listesini aşağıda bulabilirsiniz. 

1) Katılım yaratın. ABD'li yazar ve pazarlamacı Seth Godin'e göre müşterilerinizle her an etkileşim halinde olmanız gerekiyor. Müşterilerinizle ürünüzü kullanırlarken, markette ürün etiketinizi okurlarken ilgilenmek gerekiyor. Sizi aradıklarında telefonda kibar konuşmak maalesef sorunları çözmüyor.

2) Tüketiciyi yolculuğun en başında yakalayın ve onlara yolculuk boyunca eşlik edin. Kampanyalarınız, tüketicilerinizle beraber şekil değiştirsin ve uzun soluklu olsun. 

3) Amacınızı duyurun. Başarılı sloganlar, başarılı kampanyalar demektir.

4) Hızlı olun. Hazırlık olun. Başka olaylardan faydalanmaya gayret edin.

5) “Başla ve bitir” anlayışını “başla ve devam et"e dönüştürün. Deneyerek öğrenin. Gerçek zamanlı verileri hesaba katmayı öğrenin. 

6) Saydamlık önemli bir ilkeniz olsun.Unilever Pazarlama Başkan Yardımcısı Marc Mathieu'den dinleyelim: "Eskiden şirketler bir mit yaratarak bunu satmaya çalışırlardı, günümüzdeyse bir gerçeği ortaya çıkarıp paylaşıyorlar”. Dürüst olmak, ilişkilerde olduğu gibi şirket-müşteri ekseninde de güven kazanmanın bir numaralı şartı.

7) Eskiyi yeniye entegre etmekten korkmayın. Her ne kadar daha inovatif pazarlama yöntemleri ile sık sık karşılaşsak da, televizyon reklamları hala en çok kişiye erişen pazarlama kampanyalarını yayınlıyorlar. Şu aşamada 

8) Önce içeride katılım sağladığından emin olun. Ne kadar başarılı kampanyalara imza atarsanız atın, çalışanlarınız benimsemedikten sonra love brand olmanız mümkün değil. 

9) Kurum kültürü gibi soft yönlerinizi hard yazılı kurallara, maaş sistemlerine ve teşviklere yansıtmanız mümkün. 

10) Tüketicilerin hızına ayak uydurun. Artık her şey daha spontane ve anlık gerçekleşiyor. Geri kalmayın. Bir kötü eleştiri tweet'inin şirketleri çok zor durumda bırakması görülmemiş şey değil. 

11) Paylaşım ekonomisini göz ardı etmeyin. Dijital yaşamı tanıyan kuşak bu konuya yabancılık çekmeyecektir. 

12) Karar alma mekanizmanızı tasarlayın. Bu da tüketicilerin hızına yetişmenizi kolaylaştıracaktır. 

13) Müşterilerinizle aranızda güven ilişkisi kurun. Bu kural pazarlamanın en eski kurallarından olarak hala geçerliliğini koruyor. 

14) Her şeyi otomatik yapmayın. Tüketiciler hala insanlarla konuşmaktan daha çok keyif alıyor. Her şeyin dijitalleştiği günümüzde, bilgisayarların sunduğu seçenekler hala tüketicilerin sorularına yetişemiyor.

15) Beyninizin hem sol tarafını, hem sağ tarafını kullanmaya özen gösterin. Evet, analitik düşünce ve verileri değerlendirmek önemli ama tüketicilerin yaratıcılık ve kişisel zevkler gibi yönlerine de hitap etmelisiniz. 

Devamı için: http://futureofmarketing.eiu.com/

SHARE: