Menu TR

S360Mag

18 September

Consumer Goods Forum Üyelerinden Gıda Atığı Azaltımı Taahhüdü

Daha önce “Gıda İsrafı ile Mücadele Hükümetlerin Ajandasında” başlıklı haberimizde de ele aldığımız “gıda israfı”, küresel ölçekte ele alınması gereken çevresel, sosyal ve ekonomik anlamda sorunlar yaratan oldukça ciddi bir problem. Öyle ki, Gıda ve Tarım Örgütünün (FAO) verilerine göre 2011 yılında tüm dünyada çöpe atılan gıdanın sadece %25′i ile yetersiz beslenen 870 milyon insanı doyurabilirdi. Gıda israfı sebebiyle, kalori bazında hesaplama yapıldığında, küresel ölçekte üretilen tüm gıdanın yaklaşık %33′ü hiç tüketilmeden çöpe gidiyor. Ayrıca, gıda israfı sebebiyle her sene yaklaşık 750 milyar dolar çöpe atılıyor ve tüm dünyada yapılan gıda israfının sebep olduğu karbon salımları, bir ülkenin karbon salımları olarak kabul edilse, ABD ve Çin’den ardında 3. sırada yer alırdı.

Bununla beraber, gıda israfına karşı hükümetler, özel sektör ve sivil toplum gibi kanallar aracılığıyla ile mücadele sürüyor. 400 perakendeci ve üretici üyesinin yaklaşık 10 milyon insana direkt olarak işvereni olduğu ve üyelerinin yıllık toplamda 2,5 trilyon Euro ciro yaptığı Consumer Goods Forum (CGF) ve Banking Environment Initiative, 2020′ye kadar sürdürülebilir tarım ürünlerini finanse etme taahhüdü vermişti. Buna ek olarak, CGF üyesi 400 şirket, faaliyetlerinin sebep olduğu gıda atıklarını, 2016 yılı düzeyine kıyasla, 2025 yılında %50 azaltmayı taahhüt etti. Bu taahhüt, aynı zamanda Birleşmiş Milletler’in “tüketici ve tedarik zinciri düzeyinde gıda israfının azaltılması” alt başlığındaki küresel Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni destekliyor.



CGF’in gıda israfı ile ilgili taahhüdü, tüketici ürünleri sektörüne iklim değişikliğine karşı liderlik etme yolunda aldığı 3. karar. Daha önceden, CGF’in 2020′ye kadar net 0 ormansızlaştırma ve hidroflorokarbonların soğutucuların 2015 itibarıyla tamamen kullanımdan kaldırılmasına başlanması kararları da bulunuyordu.

CGF’in gıda israfı ile ilgili verdiği taahhüt hakkında daha detaylı bilgiye ve bu karara Nestlé, Unilever ve Marks and Spencer gibi devlerin CEO’larının yorumlarına bu bağlantıdan erişebilirsiniz.
 

SHARE: