Menu TR

S360Mag

16 October

İş Dünyası İçin Sürdürülebilir, Yenilikçi ve İlham Verici Örnekler

The Guardian gazetesi Sustainable Business bölümü tüm şirketlere çok faydalı olabilecek vaka incelemelerini içeren bir ek yayınladı. Gazete,  her yıl düzenlediği Sürdürülebilir İş ödülleri için bu yıl rekor sayıda başvuru yapılması üzerine, başvuruda bulunan şirketlerin söz konusu projelerini okurlarıyla paylaşmaya karar verdi. 

Söz konusu derlemedeki vakalar sürdürülebilirlik iletişimi,  etki, doğal kaynak kullanımı ve özel konular olarak 4 başlık altında toplandı. İletişim başlığında incelenen örnekler arasında Nestlé'nin QR kodları, Nokia'nın dans girişimi, AT&T'nin çalışan katılımi için ‘herkes 1 şey yapsın’ projesi ve Tesco'nun yemek atıkları hakkında başlattığı tartışma da var.  Etki projeleri de bir o kadar ilginç: H&M'in 35000 tonluk kullanılmış kıyafet toplama rekoru, Heineken'in “daha çok dans edin daha az içki için” kampanyası, Morgan Stanley'nin öğrencilerle yerel STK'ları buluşturan girişimi anlatılıyor. Etki bölümü, Marks and Spencer'ın Kenya'lı çalışanlarına verdiği işletme dersi, karbon ayakizinin azaltılması yönünde yaratıcı çalışmalara imza atan Sainsbury’s, PepsiCo, Veolia, Citi gibi küresel şirketlerden inovatif örneklerle devam ediyor. 

Etki bölümünde dikkatimizi çeken, işbirliğine ayrılmış bir alt başlık bulunması. Giderek örneklerine daha çok rastladığımız işbirlikleri arasında Hewlett Packard'ın Afrika'daki e-atık sorununa getirdiği ilginç geri dönüşüm yöntemi, Ecotricity'nin Nissan ile beraber imza attiğı elektrikli araba şarj istasyonu projesi ve Business Benchmark'ın geliştirdiği hayvan refahı endeksi gibi yenilikçi projelerin yanı sıra bizim gibi B Corp topluluğunun bir üyesi olan spor malzemeleri üreticisi Patagonia'nın “yenisini almayın önce e-Bay'e bakın” kampanyası da yer alıyor. 

Özel ödüller bölümünde ise yılın danışmanlık şirketi seçilen Impactt ve diğer aday olan Arup'un projelerini öğrenebilirsiniz. Yılın sürdürülebilir iş lideri ödülünü şaşırtmadan -ve başka aday olmadan- alan Unilever CEO'su Paul Polman'ın sürdürülebilirliği karlı hale getirme yaklaşımını hala bilmiyorsanız, yine bu bölümden okuyabilirsiniz. 

Raporun tamamını indirmek için Guardian Sustainable Business'a buradan üye olabilirsiniz: 

https://register.theguardian.com/sustainable-business/

SHARE: