Menu TR

S360Mag

30 October

Bankalar ve hava yolu şirketleri 100 milyon ağaç dikecekleri bir ortaklık oluşturuyor

*Bu haberi 3 dakikada okuyabilirsiniz.

İş dünyasından pek çok şirketi bünyesinde barındıran Paha Biçilemez Gezegen Koalisyonu, 100 milyonun üzerinde ağacı restore ederek yeniden ormanlaştırma girişimi başlattı. Ocak ayında Mastercard’ın öncülüğünde kurulan, ve aralarında Barclays Bank US, HSBC ve Frontier Airlines’ın da bulunduğu Koalisyon, içinde barındırdığı şirketlerin çalışanlarına ve müşterilerine yönelik uyguladığı ödüllendirme mekanizmalarında, ağaç dikimini önceleyen modeller kurmaları için destek sağlıyor.
 
Bundan önce, MasterCard, CitiBank, Santander UK veya Banq kart kullanarak, Transport for London, American Airlines veya L.L Bean gibi şirketlerden yapılan her alışverişte yeni bir ağaç dikiliyordu. Yeni üye şirketlerle birlikte, Barclays Bank US, Associated Bank, First Hawaian Bank, HSBC, EuroBank and ScotiaBank kartları da bu girişim içerisinde yerlerini aldılar. Aynı zamanda, Mastercard’ın bağış platformuna, doğrudan bağış özelliği de eklendi, ilerleyen haftalarda bu özellik telefon uygulamalarında da kullanıma hazır olacak. 
 
CI (Conservation International), World Resources Instute (WRI) ve koalisyon ile birlikte oluşturulan yeni danışma kurulu ormanların restore edilme sürecinde koalisyona destek olacak. 2021 yılı itibari ile Kenya, Brezilya ve Avustralya’da ilk projelerini hayata geçirecek olan koalisyon, 2025 yılı sonunda 100 milyon ağaç hedefine ulaşmayı planlıyor. Eski uluslararası iklim temsilcileri Bo Lidegaard ve Todd Stern’ün yanında, Brezilya’nın eski çevre bakanı Izabella Teixerira’nın da bulunduğu kurul, iklim, biyoçeşitlilik ve sosyal sürdürülebilirlik alanlarında var olan hedeflere olumsuz sonuçlara sebep olmadan ulaşılması adına tavsiyelerde ve gözlemlerde bulunacak.
 
Mastercard dijital genel müdürü Jorn Lambert, Paha biçilemez Gezegen Koalisyonu ile birlikte, küresel ölçekte iş dünyası ve tüketicileri, daha iyi bir dünya ve daha temiz bir çevre adına mücadele etmek için bir araya getirdiklerini belirtti. Bu sayede çevre ve iklim değişikliği için alınan önlemlerin ve uygulanması planlanan projelerin çarpan etki yaratacağını söyledi.
 
Nielsen’in geçen sene sonunda yayınladığı bir çalışmada, küresel ölçekte tüketicilerin %73’ü tüketim alışkanlıklarını, ‘muhtemelen’veya ‘kesinlikle’ çevreyi merkeze alacak şekilde değiştireceklerini söyledi. Çalışmaya katılanların %20’si bu değişimi daha az tüketerek yapacaklarını belirtseler de, büyük çoğunluğu düşük ekolojik ayak izine sahip olan ve karbon salımı, çevre ve atıklar konusunda duyarlı olan şirketlere destek vererek bu değişimi gerçekleştireceğini belirtti.
 
Bu trendleri göz önünde bulundurarak, Mastercard sürdürülebilirlik stratejilerini daha görünür kılmak adına belirli adımlar attı. Şirket, son olarak, okyanus plastiklerinden ve geri dönüştürülmüş atıklardan ürettiği kartlarını kullanıma sundu. Bununla beraber, İsveç’te kurulan start-up Doconomy ile birlikte mobil bir uygulamayı hayata geçiren şirket, bu uygulama sayesinde, kullanıcılarına, harcama alışkanlıklarının sebep olduğu ekolojik ayak izi miktarını hesaplayabilecekleri bir araç sunuyor.
 
Benzer şekilde, 2019’da 4 milyon ağaç dikimi gerçekleştirmiş Woodland Trust önümüzdeki 5 sene içerisinde Birleşik Krallık’ta 50 milyon yeni ağaç dikeceklerini duyurdu.
 
Önümüzdeki 6 hafta içerisinde 600.000 fidanı STK’lara ve okullara göndereceğini duyuran Woodland Trust, aynı zamanda çevreci hedeflerine ulaşmak için ‘Acil Ağaç Fonu’ adı altında 1 milyon sterlin değerinde yeni bir fon kuracaklarını açıkladı. Kendi fonlarını da oluşturacak olan yerel yönetimlere daha büyük bir mali destek sağlamayı hedefleyen bu fon, yeniden ağaçlandırma ve ormanlaştırma faaliyetlerinde kullanılacak. İlk etapta 12 belediye meclisi tarafından kullanılacak fon, pilot bölgeler başarılı olursa, etki alanını genişletmeyi hedefliyor.
 

SHARE: