Menu TR

S360Mag

25 May

Raporlar Evrim mi Geçiriyor?

Bir sürdürülebilirlik raporunu elinize aldığınızda en fazla bir dakika mı bakabiliyorsunuz, sayfalarını şöyle bir çevirip aldığınız yere mi bırakıyorsunuz? 
15 -20 yıl öncesinden günümüze, her geçen gün sürdürülebilirlik raporlaması yapan şirketlerin sayısı gittikçe artsa da rapor içeriğinde ve iletişiminde yapılan hatalardan ötürü gerçekten okunabilen raporların sayısı o kadar da fazla değil.

Sürdürülebilirlik raporlarında gereksiz ayrıntılı bilgiye yer verilmesi, içerik olarak yapılan en büyük hatalardan biri. Bu alanda standart belirleyen küresel kabul görmüş en önemli organizasyonlardan biri olan Küresel Raporlama Girişimi (GRI), 2013 yılı Mayıs ayında lansmanını yaptığı yeni rehberiyle (G4 rehberi) söz konusu hatanın önüne geçebilmek için önemli bir adım attı. GRI’ın G4 Rehberi’ne uygun raporlama yapan şirketler, artık sadece, kuruluşları ve paydaşları için gerçekten öncelikli konulara yer veriyor.

Bir diğer önemli konu ise sürdürülebilirlik raporunun paydaşlarla buluştuğu nokta olan rapor iletişimi. Raporunuzun içeriği ne kadar iyi olursa olsun sunumu başarısız bir sürdürülebilirlik raporu, ölü bir rapor olmaktan öteye geçemiyor.

Özellikle son birkaç yıldır lider şirketlerin sürdürülebilirlik raporları gerçek bir evrim geçiriyor. Basılı- pdf formattan online, dinamik, interaktif, sosyal medyayla entegre raporlar birbirleriyle ve kendileriyle yarışıyor.  Şirket için öncelikli konular; hikâye anlatıcılığı, video, dinamik görsel çizimler/grafikler ve hatta interaktif oyunlar kullanılarak paydaşlarla buluşuyor. İletişimde önemli bir kanal olan sosyal medya aracılığıyla ise rapor sonrasında da aktif bir paydaş katılımı sağlanıyor.

İlk olarak 2010 yılında SMI, Custom Communication ve Wizness tarafından hayata geçirilen ve sürdürülebilirlik raporlamasında en yeni trendleri paylaşan  SMI-Wizness Sosyal Medya Sürdürülebilir Endeksi’nden bahsi geçen iyi uygulamalara ulaşmak mümkün.

Sürdürülebilirlik raporlaması, evrimini sosyal medya üzerinden sürdürürken sizin şirketinizin bir sonraki raporu nasıl olacak? Sıkıcı-ölü bir rapor mu yoksa işe yarar ve eğlenceli mi?

Aslı Kurtuluş

SHARE: