Menu

WE TALK

9 March

Sosyal girişimcilere, büyük şirketlerle ortaklık yolunda 8 öneri

Sosyal girişimlerin fikirlerini hayata geçirmeleri ve etki alanlarını genişletmeleri adına büyük şirketlerle ortaklıklara gitmeleri büyük önem taşıyor. Bu ortaklıklar sosyal girişimlerin önemli fırsatlara erişmesine olanak tanırken çoğu zaman oldukça uzun ve zorlu süreçlerle başlıyor.

Finansal teknoloji alanındaki genç ve yenilikçi bir girişim olan Destacame’in, Şili’deki en büyük bankalardan biriyle yaşadığı ortaklık çabası sürecindeki deneyim, diğer sosyal girişimcilere yol gösterici olabilir. Bireysel ödeme kapasitesi ve kredi itibarını değerlendirmek için elektrik veya su faturası ödeme geçmişi gibi verileri kullanan alternatif bir kredi derecelendirme platformu olan Destacame, bankaların, düşük gelir segmentinde yer alan müşterilere düşük maliyetler ile hizmet vermesini sağlıyor.

Genç ve yenilikçi şirketler, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için esnek ve çevik süreçler önerirken, bankalar sağlam altyapı, geniş müşteri tabanları ve tanınmış markaları sağlayarak bu tür ortaklıkları her iki taraf açısından fayda sağlayan bir yapıya dönüştürüyor. Destacame gibi sosyal girişimlere fon sağlayan Catalyst Fund üzerinden yaşanan tecrübeler temel alınarak, teknoloji alanındaki sosyal girişimciler için oluşturulan öneriler şu şekilde:

1. İş ortağınızın son teslim tarihlerine hakim olun

Kurumun büyük kilometre taşları, iç projeleri ve zaman çizelgelerini iyi bilmelisiniz. Bütçe yılının ne zaman başlayıp ne zaman sona erdiği, yönetim kurulunun ne zaman toplandığı, önemli kararların ne zaman verildiği dikkatle takip edilmesi gereken konular arasında.

2. Doğru insanla iletişime geçtiğinizden emin olun

Kurumda kimin hangi görevden sorumlu olduğunu anlamalı ve iletişimde olduğunuz kişiye nasıl yaklaşacağınızı bilmelisiniz. Bir IT (Bilgi Teknolojileri) müdürü, CFO, CEO veya İK müdüründen çok farklı konuları önemseyebilir. Bu nedenle herkese hitap eden bir yaklaşımdan öte ortaklığı ileriye taşıyacak çalışanlara ulaşacak bir yaklaşım benimsemek daha etkili olabilir.

3. Doğru çözümü sunun

Karar mercilerinin çözüm aradığı noktaları ve çözüm konusunda ne kadar istekli olduklarını anlamalısınız. Performans arttırıcı çözümler sunmak yerine, var olan sorunları çözmek iyi bir ortaklık için doğru yol olabilir.

4. Pozitif etki yaratın

Girişiminiz düşük işletim maliyeti ve genel giderlerin azaltılmasına katkı sağlamalı. Müşterilerin sadakatini arttırmalı, riskleri azaltmalı veya pahalı ürünlerin satışı için müşterileri ikna etmelisiniz.

5. Becerilerinizi gösterin

Geçmiş tecrübelerinizi canlı gösterimler (demo’lar) ile anlatıp bankaların iş süreçlerine ve mevzuatına hakim olduğunuzu göstermelisiniz.

6. Ortağınızın IT dilini konuşun ve etkili bir entegrasyon tecrübesi sağlayın

Her yeni müşteri için özelleştirilmiş bir çözüm oluşturmak ve bunu eski sistemlere entegre etmek korkutucu gelebilir. Ancak birçok sosyal girişim, ortaklık gelişimi sürecinde zaman alan ve maliyetli olan fakat ortaklar açısından tatmin edici olan isteğe özel ürünler geliştiriyor.

7. Ortağınızın iç değişiklikleri öngörmesine yardımcı olun

Sunduğunuz çözümlerin, finansal kuruluşların iç süreçleri, yönetim ve çalışanlar üzerinde nasıl bir etkisi olacağını gösterin. Böylelikle liderler sizin çözümlerinizin olumlu etkisini şirketin tamamında göreceklerini bilirler. 8. Uzun vadeli hedeflere hazır olun CEO’lar ortaklıkların uzun dönemli olabileceğini, yeterli kaynağa sahip olmayan girişimcilerin böyle durumlarda anlaşmanın gerekliliklerini sağlayamadıklarını belirtiyor.

SHARE: